STREETSTYLE WAY OUT WEST 2013

Ett streetsylerep. jag gjorde för Djungeltrumman under Way out West i år.
Här hittar ni det på Djungeltrummans hemsida.


Bianka Berggren, 19, pluggar konst.

Vad har du på dig?
Jackan kommer från systemet som jag har lagat med lite tejp, skjorta från Gudrun Sjödén, glasögon Vasa Optik och resten är second hand.

Fiktionell karaktär. Namn och motivering?
Socker-Konny av Joakim Pirrinen. Helt flippad.



Mimmi Thorén, 21, pluggar mode i London.

Vad har du på dig?
En vintagekeps som jag pimpat själv, halsband från Primark, en ut-och-in-vänd top från Asos, vintageshorts och skor från Top Shop. Väskan har jag köpt på Zara i London.


Ball blus! Var det rent påhitt att bära den ut-och-in eller har du några praktiska skäl?
Tack! Utsidan är egentligen helt silvrig, men den hade jag på mig igår haha.


Vilka artister på festivalen skulle du identifiera din stil med?
Grimes och Lykke Li!


Hanna Lundberg, 22, konststudent.

Vad har du på dig?
Klänningen har jag sytt och broderat själv, örhängena kommer från Antikt Gammalt och Nytt i Stockholm, jackan har jag köpt på en second hand i Köpenhamn och påsen kommer från Nöjesguiden. Jodhpursen har jag rotat fram i källaren, min bästa garderob! De är lite slitna så de gör sig bäst på festival.

Vad skulle du aldrig klä dig i?
Rent plaggmässigt skulle jag nog aldrig dra på mig ett par ¾-byxor, och jag bär nästan aldrig linne. Utöver det är jag nog lite av en kappvändare, haha. Jag försöker undvika det smaklösa, och tycker det är trist kläder som känns stereotypa och ”vanliga”.




Nathalie Eriksson, 18, studerande.

Vad har du på dig?
En tröja från second hand, kjol från H&M och Nikeskor. Väskan kommer från Weekday och kepsen har jag köpt på en marknad i Israel.

Vad skulle du aldrig ha på dig?
Någonting i neon tror jag! Varför vet jag inte, det känns rent generellt som en jobbig färg bara.


Sissela Jensen, 25, studerande. Malte Magnusson, 24, studerande.

Hej! Ni utgjorde en sådan fin symbios att ni får vara med samtidigt. Vad har ni på er?
Sissela: Den övre halvan har jag haffat på second hand, rygga från Granit, och den undre kommer från, typ, vanliga affärer. Just det! Skorna är Dr. Martens från en limiterad kollektion av Agnes Deyn.
Malte: Jackan kommer från Monki, ryggsäck från Fjällräven samt random keps. Skorna är Nike Air Max som jag köpt på barnavdelning i USA!

Vilka är era bästa seriefigurer?
Sissela: Tank Girl! Hon är bra på många olika sätt, och byter frisyr i varje scen. Helt orimligt, wacko och fantastiskt!
Malte: SheZow! Det är en pojke i ett barnprogram som får en massa olika superkrafter när han cross-dressar till tjej.

 
 

Emelie Ebbis-Katt Roslund, 26, journalist och DT-bloggare.

Vad har du på dig?
Halsbandet har jag köpt på Kiviks marknad, jackan kommer från världens bästa Myrornas i Ropsten, BH;n kommer från Lindex, byxorna Monki och tantskorna från Ecco.

Du är tvungen att ha på dig en sak resten av livet. Vad?
Axelvaddar! För ett tag sedan beslutade jag mig av någon outgrundlig anledning för att klippa bort alla axelvaddar ur mina kläder. Kändes skitkonstigt, så det dröjde inte länge innan de var tillbaka i garderoben igen.




Fredrik Finn, 23,

Vad har du på dig?
Plommonstopet, aka ”pannkakshatten”, har jag köpt på Hattbaren i Stockholm, jackan är en Schott Perfecto, skjortan Dries van Noten och skorna kommer från Trickers.

Vad skulle du, rent klädmässigt, inte klara dig utan?
Ja, jag skulle ju aldrig grädda pannkakor utan pannkakshatten i alla fall. Det vore inte helt klokt. Alla vet ju att man inte kan grädda pannkakor utan pannkakshatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0